Banner created with MyBannerMaker.com

Sunday, November 21, 2010

Dugaan 1





Lumrah kehidupan agaknye... kalau bercinta mesti ada dugaan... banyak dugaan... banyak yg kena tempuh sama2.. macam tu jugak la aku dengan pit.. Baru beberape hari bersame dah ade dah dugaan berat... humm... mmg la sedih.. tapi benda2 ni buat aku bertambah matang dalam menjaga hubungan aku dengan dia.. mujurlah dia ada sebagai semangat aku.. memberikan aku kata-kata semangat.. sungguh aku lebih bersemangat dengan ada nya kehadiran die..


Alhamdulillah... faiz membuat kan aku rase disayangi... dilindungi... dan segalanya... aku bersyukur sgt... selepas aku dah jadi milik dia hari ini... hari ini dan insyaAllah sehingga akhir hayat aku... jika takdir aku yg pergi dulu aku redha.. semoga dia hidup bahagia di bumi Allah ini...



Dugaan pertama??
haha sume nye sebab dayah... kenal kan dayah?? budak law yg dok syok kat die tu.. huhhu... syok ke?? ntah la.. aku tak tau.. yg aku tau mase g lumut asek name tu je yg disebut... dayah dayah dayah... huh semak je... sume pon dengan org yg derang syg.. aku?? senyap je la.. drive sorang2... haishhh..tapi aku slamber je la.. takkan la nak tunjukkan kan yang aku ni jeles... ala aku tak de perasaan pon mase tu senanye.. hahah sekadar aku bosan xde yg mengsms aku.. abg kurma pon tak de... haishhh..

ni ape ni cite sal lumut lak ni..org nak cite sal dugaan pertama la.. hahaa... ok the first dugaan?? dugaan yg aku alami sendiri la.. mane tak nye.. aku buntu kot dua hari tu nak buat keputusan yang sememangnye aku pon tatau mane satu yg betul dan mana satu yg salah.. akhirnya aku jumpe jalan benar... betul.. sesungguhnya aku amat bertuah memilikinya... aku sayang dia.. sangat menyayanginya...tapi aku juga kena jaga banyak hati dn perasaan...


Okeh hubungan kami berjalan lancar dengan banyak bunga2 yg sgt indah... adakala aku ni cemburu jugak.. yer la.. awek mane yg tak jeles bile bf die dok layan pompuan lain.. layan kat telifon.. ehh tp bagi aku, aku kena la faham.. die ramai kawan... kenape plak la kan aku nak stop bg die berkawan... biakan aje la..
itu hak die nk kawan dengan sapa pon.. aku ni kan awek die je... lagi pon aku pecayakan dia... dia janji akan jaga aku.. seumur hidup aku... so, aku pegang pada janji dia... aku harap die tak sia-siakan kepercayaan aku pade die...

Ok lets talk about the first dugaan... ni sume berpunca dari dayah... Norhidayah bt Abdul Razak...
mase tu aku egt lagi... aku hepy sgt sbb die dtg kenduri umah kak.. aku tunjuk sume adik beradik aku dekat dia.. alih2 malam tu dayah im ng aku... die tny aku, betul ke aku dengan faiz ni main2 je kapel.. aku tny la dia.. die ckp soh ckp kapel tetipu je.. aku terdetik jugak.. y?? y?? nk ckp kapel tipu?? kalo betul kau syg aku?? bia la die tau... :( ade kesedihan disitu.. then aku pon cakap la kat dayah mcm mane die soh aku btau tu... alih2 dayah ckp yg die dah kapel ng pit... arghhhhhhhh mase tu aku nak nges kot.. sedih gile.. bukan aku kecewa.. tp aku tak sangke yang aku dah dipermainkan...dipermainkan oleh pit.. padahal aku dah serahkan jiwa raga aku pada dia kan.. smpai hati die buat aku macam tu.. kenapa?? die tak kesian kat aku ke??? arghhhh.. seriusly aku sedih sgt... aku mesej je ng die.. then die kol aku.. aku takleh nk ckp.. aku just gelak je... padahal dalam hati hanya Allah je yang tau... betapa aku kecewa gile.. heshhh... dugaan apakah ini...tp die ckp kat aku, yg ape yg dayah btau tu sume tipu.. karut... die ade aku je.. die syg aku je... seriusly aku buntu... aku kecewa... aku perlukan penjelasan die.. sangat2... ummm.. pagi tu die kol aku.. die pujuk aku... aku ok balik.. aku ni tak kesah sgt sebenanye... sbb aku ni jenis yg lebih suke beralah... biala org lain bahagia.. sedangkan hati aku terseksa...

Aku tanya dia baik-baik... dia nak aku ke die nak dayah...
die ckp die nak aku... die sayang aku je... yer.. aku percayakan die.. sepenuh hati aku... aku pon dah takleh nk kehilangan die lagi... aku boleh gila... aku pecayakan dia... so, kami pon oke la... kami tak de r gaduh2.. aku tak suke r gaduh2... nges2... aku kalo nges.. hahhhh mmg teruk la kot... huhuhu,...

Esok nye aku malas nk susutkan kepala..
aku g kua ng die.. mule aku g jalan kat tasek.. ade gg skali mase tu.. huhhu... then aku bosan kot duk kat situ.. aku gerak g TESCO rawang.. gahaha... ape la gile g rayau tempat macam tu.. ahaha aku suke kot jalan kat tempat2 macam tu.. kami makan makanan jepun tu.. then kami balik je terus... hehehe.. best nye bercinta.. gahahha...

smpai umah die baru la kami berpisah... hakhakhak... aku ckap kat mak aku g tesco rawang.. gahaha... bia la aku nak dating gak..
hahha... ok sampai sni je report utk dugaan... hehehe ade lagi dugaan.. sabar ye.. banyak story tau.. i loike~~

ok see yaaa daaaaa





































No comments:

Post a Comment