Banner created with MyBannerMaker.com

Sunday, January 2, 2011

Selamat Datang Tahun 2011


Selamat datang tahun 2011.. cepat jer mase berlalu kan... huhhhmmmm.. aku dah semakin dewasa skg.. xde mase lagi nak pikir benda remeh temeh yang boleh sesakkan otak... selalu nye aku akan menagis kalau sambut tahun baru... kenape?? aku risau sangat pada tahun yg akan datang lagi banyak dugaan pahit.. selain tu aku syukur sgt aku bahagia ng keluarga aku... Alhamdulillah.. wat mase ni semua berjalan lancar.. hidup aku x penah terjebak dalam masalah yang besar.. syukur Alhamdulillah... aku jugak tak nak lagi macam budak2.. aku dah besar.. sekarang dah nak masuk 22 tahun... sepatutnya kunci kebebasan aku dah lepas dah.. 7.6.2010 ari tu.. tp ape kan daya.. mak abah mmg betul2 jage aku.. seb bek aku ade mak abah yg mmg care kat aku kan.. kalo tak aku mmg hanyut ntah kemana ntah...

2010... 2010 meninggalkan aku banyak kenangan manis dan pahit.. seperti yang aku selalu cakap.. semanis madu sepahit hempedu... tp aku tak nak merungut sebab aku tau.. sesuatu yang buruk tu ade hikmah nye.. sesuatu yang pahit tu mengajar kita... dan sesuatu yang sedih itu mendewasakan kita... supaya kita lebih matang... aku kena kuat nk harung hidup ni... aku baru 22... kalo awal2 lagi aku dah jatuh.. macam ne aku nak tampung hidup pade mase akan datang?? aku selalu didik hati ni supaya sabar... jangan pandang buruk kat org.. dan sentiase berdoa... letak kan diri pade Allah s.w.t...

Yang manis?? kita tanamkan supaya menjadi kenangan terindah dlam hidup... tp egt.. yang indah tu jangan la leka kan kite.. Allah tu maha Adil.. die setara kan apa yang kita akan dapat... manis dan pahit... manis tu pengubat untuk kelukaan kita..

ummm tahun 2010?? nak kate banyak manis tu tak la... nak kate banyak pahit tu pon tak la jugak.. adil kot.. dah mmg tertulis kan... tp aku redha... sungguh.. awal tahun aku bahagia sangat sebab aku dapat adik lelaki yg sgt memahami aku.. haha ade adik?? best... ade teman berceloteh... dengar segala masalah dan sebagainye... Alhamdulillah.. Allah pertemukan aku dengan adik aku tu..

Hummm... yg pahit?? huhuhu first time sakit teramat2... cuak gak la.. egt apendix.. rupenye bukan usus luke... g kinik then dokte ckp kalo tak oke masukkan kamera dalam usus... wakakaka... nak terkuar bijik tinge dengar tau... amik kau.. susah sakit tp bile sakit mmg teruk la kena.. huhuhu... yg mak kat umah dah membebel macam2.. haishh... diam je la... dah nak sakit nak buat caner kan... redha je la... akhirnya penyakit aku oke.. xde yg serius pon... aku dah bole makan macam2... huhuhu tp jeruk kalo aku sentuh mmg akan pedih kat perut... ok dah habis pasal sakit tu.. ngeh3.. Alhamdulillah aku sihat macam biase... :)

Tahun 2010 jugak la aku kenal dengan kawan2 aku yang sengal tu.. GENG GAGAK HITAM.. ahaha... seriusly.. derang kawan yg best... tp dalam best tu ade gak yg tergurisnye kan... ahh abaikan... jgn ungkit yg tak elok... spoiled mood tau.. hehee.... tp tu la seronoknye banyak kawan... treeeeee :)

Hampir tahun baru...?? Alhamdulillah.. aku jumpe dengan org yg syg aku... Muhammad Nor Faiz.. orang yg seikhlas nye menerima aku yg tidak sempurna ini... syukur... Menyayangi aku adanya... sungguh mule nye terharu sebab ade jugak yang menyayangi kite... Alhamdulillah... hidup semakin bahagia... sekarang aku fokus ke arah ape yg akan aku lkukan di kemudian hari.. amin.... segala semangat dan sokongan akan aku harapkan dari org yg aku sayang ini....semoga segala urusan di permudahkan... dan semoga Allah merahmati org yg aku sayang ini... murah rezekinya.. bahagia hidupnya dunia akhirat dan menjadi anak yang soleh...InsyaAllah....

Amin.. Amin... Amin Ya Rabbal Alamin... semoga segalanya diredhai Allah...

ok sampai sni je salam tahun baru.. hehehe

ok papai... see ya!!

daaaaa



























No comments:

Post a Comment