Banner created with MyBannerMaker.com

Sunday, July 31, 2011

Mimpi yang menakutkan (o_0)


Assalamualaikum dan selamat pagi actualy im typing this story in the morning.. hahaha.. tak kisah la kalau korang semua baca mase pagi ke petang ke malam ke.. hehehe

kali ni bukan nak cerita ape..nak cerita pengamalan dapat nightmare... huu sangat menakutkan.. takutnye meliputi semua tau.. dan kalau boleh tak nak la mimpi macam ni lagi..penat, takut, sedih, tertanya2 semua ade dalam benak otak nih..

mimpi nye macam ni... mimpi mak meninggal dunia... huii kalau korang kena pun korang akan menangis sakan kan?? mana tak nya mak kita pergi jauh tinggalkan kita... dah tu masa tu esoknya nak puasa.. memang sakan la dia menangis... terbayang nnt nak berbuka dengan siapa, nak sahur dengan siapa... tu belum masuk nak raya lagi... hai sangat lah sedih rasanya...

lepas dah tahu mati tu jumpa la tengok jenazah.. tibe2 je jenazah tu bergerak... hah hidup lagi... hoooreyyyy mmg gembira sangat la mase tuh kan.. dah mak kita yg tinggal kan kita buat selamanya tadi tu hidup balik... mmg gembira sangat la kan... syukur Alhamdulillah...

lepas mimpi yang tu aku mimpi pulak yang macam dalam cerita penunggu istana tu... memang menakutkan mana tak nya kita sendiri menunggu untuk mati.. kita tau yang kita memang akan mati masa tu... ketakutan tu memang tak terbayang.. walaupun hanya mimpi tapi aku rasa benda tu macam betul-betul berlaku...

Apa makna semua mimpi ni? mimpi ni buat aku betul2 jadi takut.. aku rasa macam kematian tu semakin menghampiri.. sedangkan aku belum bersedia lagi...banyak benda yang aku belum buat untuk berseia kearah itu... MATI??? subhanallah satu perkataan yang tak terbayang perubahan nye... melangkah ke alam lain... aku sangat takut... berpisah dengan orang yang aku sayang..pergi melangkah sorang-sorang tanpa teman... teriakan... jeritan... semua aku akan dengar... nasib aku kat sana?? SYURGA??? NERAKA?? wallahualam... sumpah aku masih belum bersedia... tapi betul lah apa yang memang dah tertulis kan... mati itu kita tak terduga...dia akan datang dengan tiba2 disaat daun yang tertulis nama kita jatuh di atas sana.. malaikat maut akan mengambil daun itu dan segera menjalankan tugas mencabut nyawa kita... wallahualam... sampai disatu saat kita akan mati...

Ya Allah... apakah petunjuk yang telah Kau beri kepadaku ya Allah... aku redha... aku cuba untuk merubah diri demi mu... sesungguhnya aku adalah hambamu ya Allah...
sampai sni je la kot..sebab aku memang sedih dan letih dengan mimpi ni... hmmmm...:(












No comments:

Post a Comment