Banner created with MyBannerMaker.com

Tuesday, October 11, 2011

Bercerita tentang Raya Ke-2 pulek.. :)

Hari ni raya ke-2 kitorg plan nak gerak g umah miji... nak g umah pojie pastu nak g umah gg... tp tu plan je la.. jadi ke tak ke tak tau la plak aku.. hhuhu... ari ni mmg bz skit sebab pagi2 dah sibuk masak.. fara and her family nak datang raye kat umah.. so kak dah get ready masak macam2 lah.. keje aku basuh ayam sebab aku tak mandi lagi..

oke tak lame lpas tu aku siap2 nak g raye la kan.. then fara sampai... alih2 die sampai aku kua hehehe... dah siap aku terus g amik encik abg sayang... dah amik die then g amik pojie... umah petame yang kitorg pegi umah miji.. ahaha soh die masak sedap2.. kami lapo nih...

sampai umah miji kami makan banyak kuih raye huhuhu mane tak nye masing2 lapo lagi huk3... then mak die masakkan keteow goreng oke mereka memang melahap dengan sangat banyak.. ahaha keje aku melantak kuih bakar inti kelapa... perghh sedap wehhh... umah petama aku jumpe benda tu ahaha..

then dah sampai terbungkang2 makan kami melepak kejap... tatau nak pegi mane.. kami gerak pegi umah mr sayang saye nak g amik redbull die cakap ade banyak.. then egt nak pegi umah pojie laih2 die cakap mak die tak balik lagi... tak masak lagi la kirenye.. huhu -_- hampa.. kami tatau nak gerak pegi umah sape lagi... yang sememangnye perut kami sangat lapa.. adeh -_-''

alih2 pojie cakap jom pegi umah kiah azim ng sape ntah ade kat sane... kami pon on je la.. kiah cakap apong pon ade.. ahahaha kekasih lama! ;p marah encik abg sy tau kekeke...terus gerak g umah kiah.. makan.. stil tak jumpe something yg leh buat kenyang... so tahan lapo lagi.. sembang2 then g umah aku pulak.. errmmm makan nasi impit la kome.. sume ngadu pedas hahaha... mana ade pedas ntah... ngarut...

dah setel makan apong cakap awek lame pojie c linda ajak g raye sane.. bahahaha aku mane penah tgk awek lame pojie... bole gak jenguk2 kan...dengar cite tu la CINTA PERTAMA pojie hahaha.. pandai gak anak teruna sorang ni bercinta gahahaha... so kami pon pegi la sane.. hah dah kenal dh c linda tu oke la.. makan ape?? makan kuih jek -_- super duper hampa lagi.. huhhmmm..

dah senja kot mase kat umah linda tu.. kami pon hantar la pojie dan sepupunye.. tibe2.. dengan langkah yang berani dan suara yang sangat lantang pojie ajak pegi umah suhaila..wahahaha lame dah aku tak jejak umah su.. hehehe... ok datang raye.. dan sekali lagi hampa -__-

then mase nak g mane ntah tetibe pojie cakap nak g rawang.. kami pon cakap hah jom lahhhhh... haha terbeliak mate sepupu die... kome ni bio betul hahaa... dah memang betul lah kan... mmg kami ni macam ni... kalo nak pegi mane2 on the spot kami akan cakap dan terus go thruuuu hehehe..

so kami pon gerak la ke bukit sentosa umah kawan pojie... sampai2 sume laki aku je gegeurl kat sane.. hahaha dah kate kawan pojie kan mmg la sume laki... then makan ape?? makan nasi impit je... aku sibuk meratah rendang... and ade sekor kucing ni sangat comel.. aku main dengan die je lah.. ahaha kiut gile! tuan rumah die ni ganeh je upe tp sayang sangat kat kucing... huhuhu soo suweett :)

then kami dah kenyang balik lah umah... mase otw balik tu kami karoke dalam kete ahahaha... best siott!! yang tepon asek bunyi je naik nyampah lak aku... macam aku budak kecik kan.. padahal aku dah besar... hmmmm balik umah tengok ade orang.. dan ade gak anty... salam anty je la... then aku keluar balik... faiz nak balik kang... tapi die nak balik ng pojie... tak pe la aku ajak die makan dlu sebab umah die tak de org.. kang lapa pulak... so die masuk makan... then pojie sampai... tetibe org tua tu nak berak pulak... g la berak habis sume di bukak nye... bogel gamaknye org tua tu ahaha...

dah berak die makan... lapo aku nengok budak2 ni... bialah dme makan... aku tak makan sbb aku kenyang lagi.. hhuhuhu so aku teman je deme makan... dah kenyang deme pun gerak la umah faiz... ade la tu deme nak buat malam ni... aku pon tatau... aku dah lebuh dah malam tu..

raya ni agak penat sebab banyak sangat umah yg kne g raye... lagi satu kenyang makan... hahaha... last skali dapat penat merayap tu biase la kan.. akhirnya aku dapat gak meletakkan kepala atas bantal.. dan ini masanya nak melabuhkan tirai raya ke-2 hehehe... semoga hari esok akan lebih bermakna dari hari ni... aminn...

ok see yaa...
daaaa

No comments:

Post a Comment